Всіх з Новим роком!
alnic писав:Александр, Вы все правильно говорите, но мы немного о разном. Идентичность по каналам, зависящая от двух основных факторов, собственно динамиков(подбор) и свойств среды прослушивания(осевая симметрия), таки да, отвечают за локализацию, в числе прочего. Линейность же просто позволяет чечетке оставаться чечеткой) Насколько сильно это влияние, тут, видимо, наши мнения несколько отличаются, ну это нормально - обменялись в очередной раз, и забыли, до следующего года))
То, что ФЧХ у DATSа умозрительная, это неважно, понятно же, что та картинка просто триггер, повод вспомнить пример из жизни. Пример реальный.
Кстати, акустики с приемлемой АЧХ достаточно, а по-настоящему радуют слух редкие экземпляры, забавно, правда?) Лично я грешу на фазу... И изредка об этом говорю вслух.
Згоден, але по останньому пункту, на мою думку тут є проблема.
По-перше, дивлячись де провести межу прийнятної АЧХ. І по-друге, те що Ви грішете на ФЧХ насправді є (знову ж таки на мою думку) відмінностями АЧХ та розподільної здатності (разрешение).
Якщо "разрешение" це властивість самих динаміків, матеріалів дифузорів, і нічого з цим не зробиш, тільки їх вибором впливати можна, то з АЧХ все складніше.
Практичний досвід на прикладі АС, та й для навушників теж, думаю актуально:
В межах невеликої нерівномірності АЧХ +/-2дБ основного діапазону 100Гц-12кГц мізерні зміни в 0.5 дБ досить гостро відчуваються як суттєві зміни на слух. І в коридорі цієї нерівномірності можна отримати багато варіацій з досить різним суб'єктивним характером звучання, але візуально майже з однаковою АЧХ. І це на одних і тих самих АС. Тобто важлива не сама рівномірність АЧХ в цифрах, а її характер (нахил, форма) і може бути приємною на слух чи ні, а нерівномірність є завжди.
Потім, як сприймаються абсолютні зміни фази на слух? Переворот полярності АС чи навушників (обох звісно), зміна фази сигналу в тракті? Ніяк не сприймаються слухом абсолютні зміни ФЧХ, немає з чим порівнювати.
Інша справа відносні фазові взаємодії. Стиковка смуг - взаємодія ФЧХ двох динаміків в одній частотній зоні впливає на загальну АЧХ та діаграму направленості в цій зоні. Те саме з непоршневою роботою одного динаміка - взаємодія різних ділянок дифузора що випромінюють не синфазно на окремо взятій частоті впливають на загальну його АЧХ.
Тому, на мою думку, окремо фазова характеристика сама по собі не цікава. Але вона впливає на тональний баланс і діаграму направленості, тобто пряму і кутові АЧХ, що наш слух безпосередньо і сприймає. Звісно що в парі АС чи навушники мають бути ідентичними по АЧХ та ФЧХ для правильної локалізації. Але за характер звучання, на моє переконання відповідальна в першу чергу АЧХ.