jra7 писав:
Так, так ! .... красивою писаниною можна зробити зразкове з горбатого ! ..... і ви дуже праві, я далекий від ваших розумінь !
jra7 писав:
Так, так , як робиться ЗРАЗКОВЕ АЧХ,після якого все музкально стає,ну знаю , як горбик один на драйвері притиснути,вважаючи , щоб корисне не втиснути, наприклад. а про зразкове нічого не знаю !!!
"Зразкова АЧХ", що я мав на увазі спробую ще раз пояснити.
Дивіться, ми розроблюємо нову модель АС, підібрали та купили динаміки, зробили та повністю налаштували. Отримали прототип готовий до повторення АС-прототип, що залишаються в нас на демонстрації.
Потім, нам треба повторити один в один цю модель, скажімо через півроку на замовлення. Ми купуємо ті самі динаміки в того самого дилера, нам приходять нові динаміки з характеристиками які трішки відрізняються від попередніх. Це називається "допуски", в межах 1-2 дБ це нормально. Щоб нам отримати таке саме звучання як у АС - прототипа, треба підлаштувати фільтри під нові екземпляри динаміків, копіюючи налаштовану заздалегідь "зразкову АЧХ" прототипу. Якщо цього не робити, звучання буде відрізнятись від прототипа, в нас жорсткіші "допуски" щодо звучання. Щоб уникнути потреби підлаштування, нам треба купувати динаміки із запасом щоб вони були із однієї партії, тоді відхилень між екземплярами немає (в парі вони завжди однакові).
"Зразкова" чи ідеальна АЧХ, теоретично - це під лінійку проведена лінія, та, як Ви розумієте, не існує практично.
Є тональний баланс, який ми сприймаємо на слух, він пов'язаний з формою АЧХ. Що таке форма, поведінка АЧХ на вимірах, можете подивитись тут:
http://rush-speakers.com.ua/measurements/
У тонального балансу є оптимум, тоді як Ви кажете "все стає музикально"
Спробую це перекласти на АЧХ.
Наприклад, є дві різні АС, звучання яких по тональному балансу однакове. Але на вимірах АЧХ цих двох АС відрізняються. Оптимум тонального балансу - це невеличкий "коридор" допусків відхилень АЧХ в плюс і в мінус. Причому цей коридор не однаковий по слуховим відчуттям для різних частин звукового діапазону. На СЧ, приблизно 250Гц - 3кГц цей коридор допусків найвужчий. На НЧ, ВЧ він трохи ширший. Тобто, випадає АЧХ за межі коридору на СЧ - це дуже гостро відчувається як "окраси" звучання. Дисбаланс АЧХ всередині НЧ (до 250-300 Гц) та ВЧ (вище 3-4 кГц) не так гостро сприймається слухом. Але загальний баланс НЧ-СЧ-ВЧ теж дуже капризний та вимагає точного налаштування.