koba писав:
Ну у вас и вопросы
- сразу на ум приходит анекдот:
- батюшка, святой отец, в чём смысл жизни?
- дочь моя, ну и зачем портить ответом такой прекрасный вопрос?
По большому счёту такие вопросы и ответы на них имеют смысл только после опыта совместного прослушивания музыки - иначе два человека могут вкладывать в одно и то же разный смысл, как по самой сути, так и в количественном выражении (к примеру, то, что для одного будет высоким разрешением, для другого - недостаточным).
Если ближе к делу, то
значение имеет всё. Начиная от базовых:
- наличие жизни
- тональный баланс
- натуральность звучания инструментов
- ясность звучания
- высокое разрешение
и дальше,дальше,дальше... вплоть до:
- когда вся система звучит субъективно как бы на пол тона ниже (не знаю как это правильно назвать) при том, что с тональным балансом всё Ок
- когда внутри общего ритмического рисунка композиции появляются совершенно новые ярко выраженные ритмические рисунки отдельных инструментов (при условии, что они есть в записи, т.е. это зависит от уровня исполнителя)
на том конце (высоком?) списка
Тот диск в формате CD-DA должен быть/был когда-то на рутрекере в норм. качестве. Для нормально отстроенной системы его воспроизведение не есть какая-то сверхзадача - достаточно будет как следует "собрать до кучи" пяток натуральных инструментов. Не поленитесь. Хотя, опять же, как уже было выше - какой в этом смысл, если никто из слушателей не знает как он должен на самом деле звучать? Такие вот издержки общения в
web
Дякую за лаконічну та інформативну відповідь!!
Так, я абсолютно згоден що люди можуть вкладати різний сенс в одні поняття, але Ви мене правильно зрозуміли.
По переліку важливості критеріїв. Це саме те що я хотів почути. В мене приблизно в тому ж порядку вибудувалась на сьогодні "драбинка" критеріїв оцінки. Єдине що "наявність життя" я поставив би як результат виконання перших базових пунктів, а не окремий критерій.
З приводу альбому що Ви мені рекомендували, доповідаю
СД.
Слухаю, кожного разу отримую масу задоволення! Дякую, дуже позитивно.
Не знаю, на скільки повно зможу передати всі свої враження, спробую.
Спілкування виконавців через тонкі зміни темпу, то сповільнюючись "підіграють" один одному, то навпаки "атакують". Чітко розумієш інтонації, що викладені через гру. Дуже цікаво слухати, спостерігати своєрідний спектакль що захоплює, не відпускає, не відволікає на "аналізування" окремих його складових, але які чітко відслідковуються не губляться.
Оцифровка з вінілу (на тому-ж ресурсі).
Чистесенький аудіо-фільський стерильний запис. Все "життя", гра ритмів та інтонацій зникли.. Важко сказати на якому етапі, чи саме оцифровка настільки бездарна чи конкретне видання. Дивний парадокс, зазвичай навпаки. Просто все перетворилось на монотонне, але при цьому натуральне (натуральність нікуди не зникла) звучання окремих інструментів.. Просто сидиш і аналізуєш "огризки" що залишилась від музики у вигляді натуральністі окремих звуків замість отримання емоцій від прослуховування.. Що ще робити окрім вислуховування "разрєшенія" коли нічого більш не лишилось?
Приблизно такі враження. Прослуховував кілька разів порівнюючи різні записи, враження абсолютно стабільні. СД хочеться слухати, навіть фоном, мимоволі вливаєшся в ритм, з оцифровкою цього і близько немає. Це ж треба так угробити талановите віртуозне виконання до механістичного нудного звучання.
Оцифровку з вінілу завантажив та слухав першою, тому звучання мене спершу спантеличило. Але звучання СД розставило все по місцях. Довго не міг завантажити СД, роздача майже мертва. Дякую за "наводку", це ще один позитивний досвід прослуховування.
Хочу висловити свою думку з приводу "придатності" різних записів для налаштування АС чи тестових прослуховувань.
Базовий грубий тональний баланс налаштовується по вимірам АЧХ, це рутина. Після цього етапу вже всі інструменти мають натуральний тембр якщо вони такими записані. Тому якщо рівнятись виключно на критерій "натуральності", на цьому можна зупинятись.
З великою ймовірністю нічого окрім набору натуральних звуків такі АС не будуть відтворювати. Записи де взагалі відсутні "натуральні" звуки, можуть відтворюватись неадекватно. Тобто не будуть передаватись в повній мірі атмосфера чи художні образи задумані автором.
Як тестові, для більш точного налаштування зручно обирати "провокаційні" записи із незручним, місцями некомфортним звучанням, але зі зрозумілими емоціями. Тоді ясно чого добиватись більш точним налаштуванням.
Аналогія може бути такою - балансування коліс авто, коли за невеликої комфортної швидкості не відчутно биття від розбалансування, а достатньо розігнати його до певної швидкості і всі дрібні відхилення балансу відчутні вже сильно. Чим точніший баланс, тим більша швидкість доступна, принаймні не обмежується розбалансуванням коліс. Так само із тональним балансом АС - чим він точніший, тим більшу різноманітність записів вони відтворюють адекватно із настроєм що в них закладений. Тим більш різноманітну музику слухати цікаво.